Make a Meaningful Impact

The 25th of November marks a day dedicated to raising awareness about one of society’s most severe social emergencies. According to a recent study, 60% of respondents believe that media are the most effective tools for overcoming gender-based discrimination and violence. TV leads at 63%, followed by digital (58%), radio (55%), and cinema (52%), numbers highlighting how crucial it is for companies to engage in raising public awareness on this issue.

A communication project or campaign can make a difference by raising awareness and enhancing your brand’s positioning. For effective value-based communication, it’s essential to choose the right editorial context: Rai Pubblicità enables you to align with Rai’s quality content through a targeted path, characterized by identifiable formats and creativity.

It’s possible to schedule campaigns from 19th to 27th November across video (TV, digital, cinema) and audio (radio). The branded box format is available on all platforms. The video version highlights the ad with a dedicated frame, making the path recognizable in a prime off-break position.

To enhance the message, this year Rai Radio 2 offers a unique brand integration experience, blending product placement with dynamic radio promotions. For a week, six hosts will delve into the issue of gender-based violence with a dedicated relay, creating a safe and inclusive space to promote and celebrate empowerment and solidarity.

Rai Pubblicità’s cinema circuit programming and partnerships with concerts by popular artists like Irama, Tananai, and Laura Pausini—who are deeply committed to supporting this cause—add a powerful dimension to the campaign. Featuring your ad on the stage’s maxi screens offers an unparalleled chance to connect with an attentive and empathetic audience.

This initiative is part of Rai’s commitment to ethical brand integration and socially responsible projects and embodies the public service values Rai has always upheld. For more information, reply to this email or reach out to your sales agent.

Questo sito utilizza cookie o altri strumenti tecnici e, previo consenso, anche cookie di profilazione o altri strumenti di tracciamento, anche di terze parti, per il monitoraggio dei comportamenti dei visitatori. Se vuoi saperne di più consulta la Cookie Policy di Rai Pubblicità S.p.A.
Per selezionare in modo analitico soltanto alcuni cookie clicca su “Gestisci le tue preferenze”.
Chiudendo questo banner tramite l’apposito comando “Continua senza accettare” continuerai la navigazione in assenza di cookie o altri strumenti di tracciamento diversi da quelli tecnici.
Privacy Settings saved!
Impostazioni

Per selezionare in modo analitico soltanto alcuni strumenti di tracciamento utilizza i comandi di seguito riportati. Dopo aver effettuato le tue scelte potrai cliccare su “Salva e continua”. Se non effettuerai alcuna scelta, cliccando su “Salva e continua”, continuerai la navigazione in assenza di cookie o altri strumenti di tracciamento diversi da quelli tecnici. Se vuoi saperne di più consulta la Cookie Policy di Rai Pubblicità S.p.A.


Cookie tecnici per consentire la navigazione sul sito e usufruire delle sue funzionalità.

quform_session_xxx:
Cookie di sessione per fornire sicurezza e funzionalità all'interno del plug-in di contatto, (cancellato alla chiusura del browser)
wordpress_gdpr_cookies_declined:
Cookie tecnico che registra il rifiuto da parte dell'utente dell'utilizzo dei cookie da parte del Sito, attraverso il compimento di una delle azioni descritte nel banner della homepage.
wordpress_gdpr_cookies_allow:
Cookie tecnico che registra l'accettazione da parte dell'utente dell'utilizzo dei cookie da parte del Sito, attraverso il compimento di una delle azioni descritte nel banner della homepage.

Accetta tutto
SALVA E CONTINUA